2013-03-31
21:25:48
DAG 28 - jodå... ZZzzz vilar vilar
Kunder ljuger! Lita aldrig på en kund eftersom de alltid försöker få allt till billigare priser. ex: Kassörskan -"Ursäkta, såg du priset på den här?" Kunden -"Ööh.. javisst, det var 22.90" När du sedan går och kollar efter, efter det att kunden gått, ser du att den kostade 45! Men eftersom du inte har någon uppfattning om hur mycket en liten herrgårsost kostar och tror att alla människor är goda och ärliga, kunde du aldrig förstå att bakom fasaden av en trevlig kund fanns en girig djävul! Fast jag menar vem skulle inte göra så? Så mitt råd är att själv gå och kolla priset!
TIPS TILL KUNDEN
Säg inte uppenbara saker eftersom alla kunder före dig har sagt samma sak, och det är jävligt drygt att höra samma nonsens hela dagen lång. Prata helst inte om vad som står på skitblaskan Aftonbladets framsida eller det som hände i gårdagens avsnitt av ”Bonde söker fru”. JAG VET DET REDAN!
Säg inte, "är den gratis hahaha?" om en vara inte går att dra i kassan. Eller "jag vill ha en trisslott, med vinst!" Att yttra dessa fraser är att automatiskt skriva upp sig på listan över folk som borde bli levande begravda.
Om du inte har något vettigt att säga, håll käften! Ingen kassörska gillar egentligen småprat, det är bara en sak vi måste göra för att ni ska spendera mer pengar hos oss!
Var inte en idiot och lägg frukt och grönsaker i frysdisken. Jag riktar mig främst till alla ungdomar! Om ni gör detta så går de inte att sälja längre och jag kan lova att det inte ger er ett lyckligare liv!
Var inte elak mot kassörskan/kassören. Tänk dig in i hennes/hans situation. Att dagarna i ända möta tråkiga, dumma jävlar som enbart frågar idiotiska frågor eller pratar om saker utan vettigt innehåll! Det är inte kul!